Kiedy koniec z ruchem wahadłowym na ul. Dembowskiego?
Najważniejsza informacja z placu budowy dotyczy mieszkańców Sępolna. W przyszłym tygodniu na południowym odcinku ul. Dembowskiego drogowcy zaczną układać masę bitumiczną, po zakończonej już przebudowie sieci podziemnych. Oznacza to, że prawdopodobnie jeszcze jesienią zniknie ruch wahadłowy przy docelowym skrzyżowaniu ul. Dembowskiego z Aleją Wielkiej Wyspy i kierowcy będą mogli jechać bez przeszkód w obie strony.
Zaraz po zakończeniu tego etapu prac, zacznie się budowa skrzyżowania Alei Wielkiej Wyspy z ul. Olszewskiego i ul. Wróblewskiego. Wtedy wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, które dotyczyć będą tylko kierowców. Przejazd tramwajów ulicą Olszewskiego pozostanie bez zmian. To efekt prac prowadzonych jednocześnie przez MPK Wrocław i Wrocławskich Inwestycji, podczas których WI przebudowało wszystkie sieci podziemne pod remontowanym torowiskiem. Trwają ustalenia dotyczące tymczasowej zmiany ruchu dla samochodów w tym miejscu. Szczegóły nie są jeszcze znane. W przyszłym roku wykonawcę czeka budowa kolejnego ważnego skrzyżowania – ul. Mickiewicza z AWW.
Tunele dla przyrody, likwidacja zwężenia ul. Krakowskiej i wsporniki na mostach
Na odcinku ul. Pugeta wyłożone jest kilkaset metrów specjalnej maty antywibracyjnej, która ma niwelować drgania spowodowane ruchem na drodze. Przy łączniku Dembowskiego i Olszewskiego, ul. Kosiby są trzy tunele dla małych zwierząt, przede wszystkim migrujących żab. Po drugiej stronie AWW, czyli Krzyków na ul. Krakowskiej zniknęło już zwężenie jezdni, tzw. bypass. Przebudowa ulicy była konieczna, ponieważ to właśnie na węźle przy al. Armii Krajowej i Krakowskiej rozpoczyna się budowana aleja.
Na wszystkich obiektach inżynieryjnych trwają prace budowlane. Most nad Odrą połączył jej dwa brzegi w lipcu. Niedawno po obu stronach otrzymał czarne wsporniki, które podtrzymują przyszłe chodniki i drogi rowerowe. Stalowa konstrukcja mostu stoi też nad rzeką Oławą, ale przestrzeń między łukami nie jest jeszcze zabetonowana. Wzdłuż całej inwestycji trwają prace brukarskie oraz montowanie izolacji.
Aleja Wielkiej Wyspy - mapa i przebieg trasy. Kiedy nią pojedziemy?
Trasa AWW o długości 3,4 km przebiega od węzła na al. Armii Krajowej, nad nowym śladem ul. Wilczej, rzeką Oławą, wiaduktem nad ul. Międzyrzecką i Odrą. Dalej aleja biegnie nasypem, krzyżuje się z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i kończy na skrzyżowaniu z ul. Mickiewicza i al. Paderewskiego, znajdującego się na granicy Sępolna i Zalesia.
AWW pojedziemy za rok, prawdopodobnie w listopadzie 2023 r. Pełne zakończenie inwestycji to wrzesień 2024 r. Koszt inwestycji szacuje się na około 234 mln zł.
Nowi ministrowie w rządzie Donalda Tuska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?